Transport

Kontenery przewożone są specjalnymi naczepami kontenerowymi (plato) z kołkami mocującymi. Kontener morski 6-metrowy (20´DC) może być również transportowany ciężarówkami lub samochodami z ramieniem hydraulicznym. Zapewniamy transport na podstawie wzajemnej umowy w całej Polsce i krajach sąsiednich.

Manipulacja

W celu rozładunku kontenera 12-metrowego klient musi dostarczyć urządzenie podnoszące (dżwig) o ładowności odpowiednio do odległości rozładunku. Zalecamy skonsultowanie się z dostawcą dźwigu w celu rozważenia terenu i przeszkód w miejscu rozładunku (napięcie elektryczne itp.).

Wózek widłowy (nadaje się tylko do kontenerów 20´ DC) – min. waga 5000 kg, ładowność 2000 – 3500 kg, długość wideł min. 2000 mm i szerokość min. 150 mm. Pojazd z ramieniem hydraulicznym (nie nadaje się do transportu kontenerów o długości 12 metrów 40´HC, 40´DC) będzie transportował jeden lub dwa 6-metrowe kontenery, które rozładuje. Ponieważ zależy to od nośności ramienia hydraulicznego, zalecamy konsultację z przewoźnikiem.

Ułożenie

Kontener morski należy umieścić na płaskiej, twardej powierzchni, najlepiej na betonowych stopach lub innych belkach. W przypadku konstrukcji podziemnych ściany boczne i sufit muszą być wyłożone konstrukcją obwodową, aby zapobiec wyginaniu się sufitu i ścian. Podczas układania kontenerów jeden na drugim należy je zabezpieczyć za pomocą łączników lub szpilek kontenerów, aby nie doszło do zsunięcia.

Łączniki

Łączniki stalowe służą do mocowania trzech lub więcej kontenrów ułożonych jeden na drugim. Ważne jest również, aby zapobiec zawaleniu się kontenerów, zwłaszcza w złych warunkach pogodowych. Tylko nieuszkodzone kontenery o solidnej konstrukcji i tym samym rozmiarze mogą być układane jeden na drugim.